• بیشترین کلیک شده‌ها

    • هیچکدام

امام خمینی:ريشه تمام مصيبتهايى كه تاكنون براى بشر پيش آمده، از دانشگاهها بوده است

فرمایشات آقای خمینی

سخنانى كه آیت‌الله خمينى در باره مسائل گوناگون در سخنرانى‌هايش بيان كرده است

رياضى:

«شما ياوه گويان با زندگانى معنوى و سعادت اجتماعى يك گروه انبوه صدها هزار ميليون نفرى بازى مي‌كنيد.»

كشف الاسرار نوشته امام خمينى، صفحه ۷۴

(يادآورى: صد هزار ميليون ميشود صد ميليارد نفر، صدها هزار ميليون را خودتان حساب كنيد. جمعيت جهان چند نفر است؟)

ميليون‌ها ميليون سلاطين و بزرگان و فلاسفه در عالم آمدند.

كشف الاسرار، صفحه ۱۷۶

«اسلام ميليونها حكم دارد.»

كشف الاسرار، صفحه ۵۵

فلسفه:

«فيثاغورث حكيم در زمان سليمان بود و حكمت را از او اخذ كرد.»

كشف الاسرار، صفحه ۳۲

(يادآورى: فيثاغورث در قرن پنجم پيش از ميلاد در يونان زندگى ميكرد و حضرت سليمان در قرن ۱۰ قبل از ميلاد در اورشليم زندگى ميكرد. بين اين دو نفر پنج قرن اختلاف زمانى وجود دارد) .

«انبذقلس فيلسوف بزرگ در زمان داوود نبى بود و حكمت را از او و از لقمان حكيم اتخاذ كرد.»

كشف الاسرار، صفحه ۳۳

(يادآورى: Empedocles- انبذقلس فيلسوف بزرگ يونانى در قرن پنجم پيش از ميلاد و حضرت داوود- در قرن دهم پيش از ميلاد زندگى ميكردند) .

«از حكما و فلاسفه بزرگ ديگر اسكندر است»

كشف الاسرار، صفحه ۳۵

(يادآورى: انصافاً اين يكى درست است. اسكندر مقدونى از «فيلسوفان و حكيمان بزرگ تاريخ» است!!!).

تاريخ:

«اين موضوع مربوط به امروز و ديروز نيست. دو هزار سال است !!! كه آمريكا ما را استعمار كرده است» .

(يادآوري : رجوع شود به تاريخ پيدايش آمريكا، كتاب تاريخ پنجم ابتدايي)

در ديدار با دانشجويان خط امام پس از گروگانگيرى اعضاى سفارت آمريكا، جماران، ۱۹ آبان ۱۳۵۸

پزشكى:

«امروز بر دكترهاى كشور ثابت شده كه براى علاج ناخوشيهايى مثل تيفوس و تيفوئيد (حصبه) چاره اى جز عمل كردن به طبق دستورات يونانى نيست و علاجهاى اروپايى نميتوانند كارى به اين گونه مرضها بكنند».

كشف الاسرار، صفحه ۲۸۰

هنر:

اوريانا فالاچى در مصاحبه با امام خمينى (متن كامل سخنرانى در كتاب «مصاحبه با تاريخ» نوشته فالاچى):

سوال: شما موسيقى را عامل فساد و شهوترانى دانسته ايد. ولى آيا آثار موسيقى كسانى چون باخ و موتسارت و بتهون و وردى را نيز با اين همه معنويت آنها عامل فساد ميدانيد؟

امام خمينى: من اينهايى را كه اسم برديد نميشناسم. ولى اگر مارش جنگى ساخته باشند، كارشان خوب است. در غير اينصورت كارشان قابل قبول نيست.

سياست:

«اسلام به كاخ كرملين هم كشيده شده، به كاخ سفيد هم كشيده شده. به آمريكاى لاتين هم رفته. به آفريقا هم رفته، به مصر هم رفته. ملزم كرده است همه آنها را كه از اسلام اطاعت كنند.»

ديدار با رئيس جمهور و مقامات كشور، جماران، ۱۸ مرداد ۱۳۶۳

«يكى از راه‌هاى ايجاد اختلاف در يك ملت وجود احزاب است… اساساً احزاب از اول براى اين درست شده‌اند كه مردم با هم متجمع نشوند. چون دولت‌ها از اجتماع توده‌ها مي‌ترسند، احزاب سياسى را درست كرده‌اند.»

اسلام سياسى يا غير سياسى؟

«روحانى نبايد كار ديگرى غير از روحانيت، يعنى بسط توحيد و تقوى و پخش و تعليم قانون هاى آسمانى و تهذيب اخلاق بپردازد»

كشف الاسرار، صفحه ۲۰۸

«اين را بدانيد كه تنها روحانيت ميتواند در اين مملكت كارها را از پيش ببرد. فكر نكنيد كه بخواهيد كنار بگذاريد روحانيت را»

در ديدار با نمايندگان مجلس، جماران ۶ خرداد ۱۳۶۰

دانشگاه كجاست؟

«ريشه تمام مصيبت‌هايى كه تاكنون براى بشر پيش آمده، از دانشگاهها بوده است… همه مصيبت‌هايى كه در دنيا پيدا شده، از متفكرين و متخصصين دانشگاهى است… اگر به اسلام علاقه داريد، بدانيد كه خطر دانشگاه از خطر بمب خوشه‌اى بالاتر است»

در ديدار با اعضاى دفتر تحكيم وحدت حوزه و دانشگاه، ۲۷ آذر ۱۳۵۹

«ما هرچه مى كشيم از اين طبقه اى است كه ادعا مى كند دانشگاه رفته‌ايم و روشنفكريم و حقوقدانيم. هرچه مى كشيم از اينها است.»

قم، ۱ مرداد ۱۳۵۸

فرار مغزها

«منافقين هى ميگويند مغزها دارند فرار مى كنند. به جهنم كه فرار مى كنند! اين دانشگاه رفته ها، اينها كه همه اش دم از علم و تمدن غرب مى زنند، بگذاريد بروند. ما اين علم و دانش غرب را نمى خواهيم. اگر شما هم مى‌دانيد كه اينجا جايتان نيست فرار كنيد. راهتان باز است.»

جماران، ۸ آبان ۱۳۵۸

صادرات انقلاب؟

«ما بايد به هر قيمت شده باشد، انقلاب خودمان را به تمام ممالك اسلامى و تمام جهان صادر كنيم.»

پيام به ملت، ۲۲ بهمن ۱۳۵۸

«بايد در صدور انقلابمان به تمام جهان كوشش كنيم»

پيام نوروزى به ملت، اول فروردين ۱۳۵۹

هنگامى كه كشورهاى جهان اعتراض كردند:

«ما قصد صدور انقلاب اسلامى را نداريم. اينها حرفهاى دشمنان اسلام است»

ديدار با مسئولان صدا و سيما، ۱۶ مرداد ۱۳۶۱

جاسوسى

«هيچكس حق ندارد براى كشف جرم و گناه، جاسوسى ديگران را بكند، زيرا اين خلاف مقررات اسلام است.»

ماده ۶ از فرمان ۸ ماده اى امام خمينى به ملت، جماران، ۱ مرداد ۱۳۶۱

پیام به دانشجویان

«دانش آموزان بايد با كمال دقت اعمال و كردار دبيران و معلمين خود را زير نظر بگيرند و اگر خداى نكرده در يكى از آنها انحرافى ببينند، بلافاصله به مقامات مسئول گزارش نمايند… اين كار را به صورت مخفى انجام دهند»

۱ مهر ،۱۳۶۱

حكم مواد مخدر؟

«تعجب ميكنم كه اين دولت (شاه) چگونه فكر مى كند…در نظر دارند قاچاقچيان هروئين را اعدام كنند. اين موضوع نه تنها خلاف اسلام است. خلاف انسانيت هم هست»

كتاب ولايت فقيه خمينى، نجف ۱۳۵۵

۳۰ ارديبهشت

«اين هائى كه مواد مخدر مى فروشند، شرعاً مستوجب اعدامند و بايد بدون هيچ تاخيرى اعدام شوند. هيچ ترحمى هم در مورد آنها جايز نيست»۱۳۵۹

بنى صدر كى بود؟

«جناب آقاى بنى صدر را همين مردم كوچه و بازار از پاريس آوردند اين جا و رئيس جمهور كردند، براى اين كه مردى مسلمان است، مومن است، خدمتگزار است»

در ديدار با استانداران كشور، جماران، ۱۸ آذر ۱۳۵۹

«اين آدم از اول ادعا ميكرد كه مسلمان است و براى اسلام كار ميكند و كهذا. من هم از اول فهميدم دروغ ميگويد»

در ديدار با افسران و درجه داران، جماران، ۳ شهريور ۱۳۶۰

5 پاسخ

  1. با سلام

    بهتر است بینندگان عزیز به متن اصلی سخنرانیهای حضرت امام ( ره ) مراجعه کرده و به برش گزینشی شما از مطالب امام توجهی نکنند.

    گرچه برای هرکدام از این مطالب توضیح کافی وجود دارد .

    من بصورت موضوعی جواب بعضی از این سوء فهمی شما را می دهم .

    حضرت امام می فرماید: ( زندگانى معنوى و سعادت اجتماعى يك گروه انبوه صدها هزار میلیون نفری ) در اینجا مراد حضرت امام آینده نسل بشر می باشد که با انحطات این نسل نسلهای آینده بشری نیز به انحراف کشیده میشود.که هیچ شماری نمی توان برای آن متصور شد.

    نظر حضرت امام از آوردن نام فيثاغورث و انبذقلس و خواندن آنها در کنار سلیمان و داوود همزمانی نیست بلکه معاصر خواندن آنهاست ؛ کسانی که از تاریخ اطلاعاتی دارند می دانند که در فاصله میان دانشمندان و فیلصوفان فاصله دو یا چهار پنج قرن فاصله چندانی محسوب نمی شود . ودر ثانی حضرت امام از اقتباس بحث می کند که قید زمان در آن بی معنی است .

    حضرت امام فرمده اند 2000 سال است …
    شما بعلت اینکه از فرهنگ ایرانی آگاهی ندارید نمی دانید که در ایران وقتی در بحث ؛ قصد شدت نشان دادن باشد از ارقام بالا مانند 2000 یا بیشتر استفاده می کنند.
    مثلا اگر شما یک نفر را صدا بزنید و توجه نکند . به او می گویید صد بار صدایتنان کردم .یا اینکه مثلا اینقدر منتظرتان ماندم تا زیر پایم علف سبز شد . یا اینکه شما سیصد سال است پشت کنکوری گیر کرده اید . آوردن رقم 2000 برای زمان استعمار از این بابت است که این زمانها بسیار سخت و طولانی بوده اند .

    نظر حضرت امام در مورد موسیقی به بحث غنا و غیر غنا بر می گردد. که تمامی علمای اسلام موسیقی غنا را حرام و موسیقی غیر غنا را مباح می دانند. تا جایکه در رساله ایشان ملاک تشخیص غنا و غیر غنا را هم فرموده اند.

    این حرف کاملا صحیح است که اختلاف از تعدد احزاب ایجاد میشود .
    صرف نظر از خوب یا بد بودن تکثر آرا با ید قبول کنیم با وجود یک حزب که هیچ اختلافی وجود ندارد . که امام با تکثر آرا یا با تکثر احزاب مخالف نبودند و خود به دانشجویان روشنگری و بینش را توصیه می فرمودند .

    به نظر خوانندگان محترم آیا بسط توحید و آموزه های مذهبی و الهی و تهذیب نفس مانع فعالیت جاری و معمول یک شهروند می شود ؟ چه ؛ اینکه آن شهروند یک روحانی هم باشد. حضرت امام فعالیت مضاعف را از روحانیت طلب نموده و به کسانی هم که شیطنت می کرده اند پیام داده اند که فکر خارج کردن روحانیت از صحنه نباشند .

    آیا کسی هست که نداند طبقه روشنفکر مسیرش از دانشگاه یا حوضه می گذرد ؟ امام همیشه این توصیه را می فرمودند که دانشگاه اصلی ترین رکن پیشرفت جامعه است . روی صحبت امام با روشنفکر نمایانی است که با رفتن به دانشگاه فکر میکنند : همان دانشمند که می گفتند ؛ منم . شاید شما هم دیده باشید دانشجویان ترم اولی را که با چه گارد و هیبتی در دانشگاه قدم می زنند.
    ضمن اینکه هدف اصلی بحث حضرت امام آموزه های دانشگاه است که در آن زمان خالی از آموزه های دینی و انقلابی بوده که با گذشت زمان بیشتر و تدوین دروس عمومی تا حدودی این خلاء پر گردید . امام همیشه خطر دانشمندان و روحانیون را بیشتر از عوام جامعه می داند که این نگرانی برای هر کشوری وجود دارد ؛ شما انقلابها ، اعتراضها ، و اعتصابهای جهان را مطالعه بفرمایید . خواهید دید که تقریبا بیشتر اینها از طبقه روشنفکر جامعه خاصه دانشگاهها سیراب می شود . دید امام به انحراف نرفتن دانشگاهها را هدف رفته . تایید این حرف را از تیتر دوم خودشما می توان برداشت کرد که از امام آورده اید («اينها كه همه اش دم از علم و تمدن غرب مى زنند، بگذاريد بروند. ما اين علم و دانش غرب را نمى خواهيم. اگر شما هم مى‌دانيد كه اينجا جايتان نيست فرار كنيد. راهتان باز است.» ) دیدید که امام با کدام دانشگاه مخالف بودند.

    در بحث صدور انقلاب صدور بینش و روشنگری آحاد جامعه ها مد نظر حضرت امام بوده نه به گفته دشمنان صدور نا آرامی .

    آنجا که شما جاسوسی و پیام به دانش آموزان را کنار هم می آروید ، باید متذکر شوم که دو نوع جرم وجود دارد جرم مشهود و جرم غیر مشهود .
    شما در جرم غیر مشهود ؛ دقت کنید ؛ جرم غیر مشهود یعنی اینکه هنوز مشخص نیست که جرمی رخ داده است یا خیر .در اینجا حضرت امام می فرمایند شما حق جاسوسی و تحقیق در حالات جرم را ندارید ، که این کار وظیفه دستگاه مربوطه می باشد نه افراد عادی جامعه .
    در قسمت دوم امام دانشجویان را به دقت و تیز بینی فرا می خوانند و می فرمایند در صورتی که خلافی دیدند ( در اینجا جرم مشهود می شود ) با در نظر گرفتن اصل آبروی افراد بصورت مخفی اطلاع رسانی شود . مخفی کردن این عمل فقط بخاطر حفظ آبروی افراد است .

    در جاییکه رژیم شاه قصد اعدام معتادین را داشته امام صراحتا اعلام می کند که این امر خلاف انسانیت است چرا که معتاد را بیمار جامعه تلقی می نموده اند در حالی که مواد فروش یا قاچاقچی در حال توضیع بیمار در جامعه و در حال آلوده کردن جامعه است که حکم اعدام برای آن در تمام دنیا رایج است .

    در مورد آقای بنی صدر لااقل خود ما بعنوان جوان دیروز می دانیم نظر امام در مورد ایشان مثبت نبود ولی بخاطر حفظ دموکراسی و جمهوریت نظام به خواست ملت تن دادند.تا جایی که در تعرفه رای خود مرقوم فرموده بودند ( رای من رای ملت است .).

    امید وارم مسوولین محترم این سایت با احترام به نظر دیگران از حذف این دیدگاه خود داری نمایند .
    در صورت وجود اشتباه تایپی بعلت عجله از شما پوزش می طلبم.

  2. تو هم یکی از باج بگیرهای این کثافتهایی و هنوز قبول نداری که این اقای امام شما با وارد کردن دین در سیاست و با مزخرفاتی که برای مردم بلغور کردن یک ملت رو گول زد و جنایتی کرد که هیچ کس به حق این ملت نکرده بود. کاری کرد که امروز صدها هزار میلون نفر🙂 از دین زده بشن ایشون هم به ایران و هم به اسلام گند زدن.
    خمینی هم از نادانی و سادگی مردم اون دوره استفاده کرد اینشون مگه همون کسی نیست که توی بهشت زهرا گفت پدران ما به چه حقی برای ما تعیین تکلیف کردن؟؟ حالا چرا وقتی ما همچین حرفی میزنیم با زندان و شکنجه و اعدام و… روبرو میشم ؟؟؟ برو آقا خدا روزیت رو جای دیگه بده تو برو نون این حرومزاده ها رو بخور و از اینا دفاع کن انشاء روزی که دست این کثافتها از این مملکت کوتاه شد کتاب جنایهای اینا هم در میاد انشاء که شما ادم خوبی هستی و توی جنایات اینا شریک نیستی اگه اینطوری باشه امیدوارم حداقل اونروز بفهمی که شما رو هم شستشوی مغزی دادن . میشه حاصل این انقلاب که 2000 ساله خونه این ملت روی شیشه کرده رو بگی؟؟؟
    اعتیاد،بیکاری، قتل، تجاوز، عقب ماندگی علمی ، دزدی، فقر، گرانی، تحریم و…. یه ذره از خونتون بیاین بیرون و به جامعه بیشتر نگاه کنید خودت میفهمی .
    چمشها باید شست جور دیگر باید دید ……
    زیاد دور نیست روزی که از هر تیر چراغ برق یه شیخ آویزون بشه. ما طاقت شنیدن چرندیات شما رو داریم کاشکی یه خورده شماها هم طاقت شنیدن انتقاد رو داشتین و یه ذره منطقی تر با این مسائل برخورد میکردین. امیدوارم شما هم با همین جنایتکاران محشور بشین🙂

  3. مهران عزیز

    بازهم سلام؛ از عفت کلام و تحملتان از شنیدن حرف دیگران

    معلوم است چقدر اهل علم و عاقلید.

    ناهنجاریها و کژیهای موجود در جامعه را نمی توان به انقلاب

    نسبت داد؛ چرا که در بسیاری از موارد خود انقلابیون نیز گرفتار

    مشکلات جاری یاد شده هستند .همچنین با نگاهی گذرا به آمار

    جرم و جنایت در سایر کشورها بسیاری از پاسخهای خود را

    خواهی یافت.

    من به نوبه خود از تمامی خوانندگان عزیزی که از خواندن مطالب

    به دور از عفت کلام شما ملول گشتند ؛ پوزش می طلبم.

    تعصب کور و جاهلانه جز به جسارت و بی ادبی پایان نمی پذیرد.

    از کوزه همان تراود که در اوست .

    بدرود.

  4. باسلام

    نقد و تحلیل مطالب در این جایگاه این خوبی را دارد که مشخص

    می کند : مدعیان دروغین تحمل تکثر آرا چه کسانی هستند؟

    آنان که باخواندن مطلبی خلاف رای خود این چنین آشفته

    شده و لب به فحاشی و … می گشایند .

    تحمل خود از شنید حرف دیگران را نشان می دهند پس لطف

    بفرماین جهت عوام فریبی دم از تحمل شنید ن حرف دیگران

    نزنند. چون بسیار زننده است خود دم از تحمل آرا بزنیم ولی

    با شنیدن حرف مخالف خود لب به فحاشی بگشاییم.

    خوانندگان گرامی خود بهترین قاضیان حاظر هستند.

    من هم به نوبه خود از جسارت و بی ادبی مهران 12 سپتامبر

    از خوانندگان گرامی پوزش می طلبم .

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: